live-plus-online
Navigation

Een online bijeenkomst is op een vooraf afgesproken tijdstip online samenkomen voor het delen van informatie, kennis of om mensen te motiveren. Daarbij is er ruimte voor bijvoorbeeld plenaire sessies, break-out sessies, workshops, inspiratielezingen, fun of show. Belangrijk is hoe je doelgroep kan participeren, interactie is een sleutelwoord. Videobellen is iets anders. Uitgangspunt is wat je wilt bereiken? Hier lees je een aantal mogelijkheden.

Streaming
Is het doel informeren of inspireren? Dan vormt het webinar – een seminar online – een prima basis. Via een streamingsplatform ga je ‘uitzenden’ vanaf een willekeurige locatie. De look & feel stemmen we af op je merk en organisatie.

Digitaal platform
Dit platform is geschikt om met allerlei soorten livestream-toepassingen te werken en is de interactie een belangrijk onderdeel. De content die op het platform getoond wordt creëren we vanuit diverse bronnen. Vanuit daar kunnen we schakelen met sprekers vanaf externe locatie en we kunnen break-out sessies realiseren die door hosts vanuit huis geleid worden.

Virtuele omgeving
Deze toepassing benadert het meest de beleving van een fysieke bijeenkomst. De bijeenkomst vindt plaats in een virtuele omgeving die gecreëerd is met computers. Livepubliek en interactie ondersteunen de beleving. De bezoeker komt binnen in jouw ‘eigen’ omgeving. Dit kan het eigen bedrijf zijn, de lokale schouwburg, een zonnige wei, een boorplatform of Times Square. Online deelnemers zijn in staat om het volledige publiek te zien, net als bij een fysiek evenement. Alle mensen die een rol vervullen hoeven niet fysiek aanwezig te zijn op de locatie. Met een knip van je vingers beweegt de spreker van de ene naar de andere locatie.

Ons vak…
Net als bij een fysieke bijeenkomst is content de basis. Wat is de boodschap? Het is ons vak om die te vertalen naar een goede opzet van het programma. De spanningsboog mag niet verslappen! Daarnaast denken wij aan het voor en na traject in de communicatie. Met break-out sessies kunnen we een breed ‘menu’ aan content creëren. Denk aan ruimte voor koffiepauzes en netwerk sessies en aan de integratie van Q & A, bij voorkeur halverwege het programma. De setting en decorstukken versterken de identiteit van jouw merk of organisatie, óók een aandachtspunt!